משרד שמאים במרכז – ליווי צמוד בעסקאות נדל"ן  מורכבות

במרכז הארץ ככלל, ובתל אביב בפרט, מתבצעות עסקאות נדל"ן רבות, וזאת בגלל התנועה הרבה של צעירים המעוניינים לעבור לגור בגוש דן ובתל אביב או כאלה שעוברים ממנה לאזורים רחוקים יותר באזור מרכז הארץ. הסיבות מגוונות ורבות וכוללות לדוגמה מעבר לעבודה אחרת, שינוי בסטטוס המשפחתי, הרחבת המשפחה וכו'.

הנכסים שמוצעים למכירה בתל אביב והמרכז הם בעלי נתונים שונים וניתן בהחלט למצוא נכס שמתאים לכל אחד.

בגלל השונות הגבוהה בנכסים והעובדה שקיים מגוון רחב של נכסים ברמות מחירים שונות (אך בכל זאת גבוהות ואפילו מאוד) מומלץ לפנות אל משרד שמאים במרכז אשר יכין לכם חוות דעת מקצועית לגבי הנכס שאותו מעוניינים לרכוש.

למעשה, בכל עסקת נדל"ן, מומלץ לפנות לשמאי מקרקעין מקצועי שידע לתת הערכה מקצועית של שווי הנכס על בסיס נתוני הנכס והסביבה. רק מי שהוסמך לכך על ידי משרד המשפטים וקיבל רישיון מקצועי לעסוק כשמאי מקרקעין יוכל להכין חוות דעת שמאית.

אישור שמאי מקרקעין כתנאי למימון בנקאי

הגוף העיקרי באמצעותו מממנים עסקאות נדל"ן הם הבנקים שנותנים ללווים משכנתאות למימון העסקה. המשכנתא תאושר רק לאחר אישור והערכת הנכס על ידי שמאי מקרקעין מוסמך שיכין דו"ח מסודר לבנק.

מעבר להערכת נכס למטרת הלוואת משכנתא, משרד שמאים במרכז עוסק בתחומים נוספים כגון הערכות שווי לנכס, הפחתת היטל השבחה, אומדן שווי נכס לצורכי מיסוי כגון מס שבח מקרקעין, אומדן שווי "דירת מגורים מזכה" בהתאם להוראות החוק וסעיף 49 ז', ירידת ערך של הנכס בגלל אישור תכנית לפי סעיף 197 לחוק, פיצויים בגין הפקעה ועוד.

שמאי מקרקעין לא עוסק רק בהערכת הנכס כדי שאפשר יהיה להעביר את הדו"ח לבנק למשכנתאות. ישנם תחומים רבים אשר בהם עוסק משרד שמאים במרכז ואחד העיקריים שבהם הוא הפחתת היטל השבחה שבדרך כלל מגיע כדרישת תשלום לוועדה המקומית לתכנון ובניה עקב מימוש זכויות בדרך של מכר או בניה בהתייחס לאישור תכניות בנין עיר משביחות ו/או הקלות בעת בניה ו/או שימוש חורג.

הפחתת היטל השבחה באמצעות משרדי שמאי מקרקעין

גובה היטל ההשבחה יהיה מחצית מההשבחה שנגרמה לנכס עקב אישור תכנית בנין עיר ו/או מפורטת ו/או הקלה ו/או שימוש חורג. במקרים אלה ניתן לפנות למשרד שמאים במרכז, שידע לבחון בצורה מקצועית את דרישת התשלום ובאמצעות הכנה והגשה של "שומה אחרת" מטעם המוכר ינסו להפחית את גובה דרישת התשלום. כמובן, על מנת להצליח במהלכים מעין אלו, בכל אחד מהתחומים שהוזכרו עד כה, יש להיות בקיאים על מנת להמנע מטעויות.

בישראל קיימים משרדי שמאות רבים ויש צורך להתמקצע בתחומים שונים ולבחור משרד שמאים אשר יענה על הצרכים שלכם, כזה שיש לו שם ומוניטין וכן המלצות מחברים, בני משפחה או מכרים כך שתהיו בטוחים כי הגעתם לשמאי הנכון שישרת אתכם על הצד הטוב ביותר.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן