בחירת משרד שמאי מקרקעין במרכז – תנאי הכרחי לביצוע עסקאות חכמות

 

רוב פעילות הנדל"ן בישראל מרוכזת באופן טבעי באזור מרכז הארץ שמהווה אזור ביקוש מובהק. בגבולות גדרה – חדרה מתבצעות כל שנה עשרות אלפי עסקאות נדל"ן בהיקפים כספיים גדולים ומשמעותיים.

 

משרד שמאי מקרקעין במרכז נחשף במהלך השנה למאות עסקאות באזור הפעילות המוגדר שלו. הידע, הניסיון, ההיכרות המעמיקה במגוון הנכסים השונים וההכרות וההתייחסות להיבטי התכנון ברמות השונות מתורגמים ליעוץ מקצועי ללקוח שמזמין חוות דעת ממשרד שמאי מקרקעין במרכז.

 

הערך של כל נכס נמדד בפרמטרים שונים, חלקם מתייחסים אל מה שקורה בתוך הנכס כמו איכות התשתיות (חשמל, צנרת, ביוב וכו'), איכות הבניה, רמת הגימור וסטנדרט השיפוץ ככל שבוצע, המצב הפיזי ומדדים אחרים. בנוסף לנתונים הפיזיים של הנכס, קיימים פרמטרים נוספים שמשפיעים על ערך הנכס לרבות מיקום, תנאים סביבתיים, קרבה לים, קרבה למקומות ציבוריים, קרבה למרכז מסחרי, נתוני תכנון ברמה מקומית ו/או מחוזית ו/או ארצית.

 

כאשר אתם מעוניינים לרכוש ו/או למכור נכס מקרקעין מכל סוג מומלץ להיוועץ עם משרד שמאי מקרקעין במרכז שמכיר היטב את הסביבה ויודע להכין דו"ח מקצועי שמשלב בתוכו מידע רב ומועיל שיכול לשמש אתכם בהחלטת הרכישה.

 

לפני רכישת נכס הזמינו בדיקת שמאי מקרקעין

כשמחליטים לרכוש רכב מיד שניה (שערכו נמוך משמעותית ממחירו של נכס מקרקעין מכל סוג) לוקחים אותו למכון בדיקה שיבדוק את מצב המנוע, השלדה ומצב הרכב באופן כללי מקבלים דו"ח מפורט ממכון הבדיקה שנערך על ידי בודק מוסמך ומקצועי ועל בסיס המידע שמתקבל מחליטים האם לרכוש את הרכב או שלהתמקח על המחיר. המידע המתקבל הוא יקר ומשמעותי ומשפיע באופן ישיר על החלטת הרכישה.

 

בצורה דומה חייבים לנהוג לגבי רכישת נכס מקרקעין. בשנים האחרונות מחירי הנדל"ן בישראל עלו באופן משמעותי, באזור מרכז הארץ קיימים מעט מאוד נכסים שנמכרים בפחות ממיליון ₪ כך שכל עסקת נדל"ן היא יקרה מאוד ומצריכה משאבים כספיים לא מבוטלים. רוב עסקאות הנדל"ן מחייבות לקיחת משכנתא כהשלמה להון העצמי העומד לרשותנו. בדיוק בנקודת זמן זו יש לשכור את שירותי של שמאי מקרקעין מקצועי על מנת לקבל את ההחלטות המושכלות ביותר.

 

חשוב מאוד בטרם רכישה לפנות למשרד שמאי מקרקעין במרכז, שמכיר ופעיל באזור שבו תרצו לרכוש נכס. ישנם לא מעט נכסים "פגומים" שאפשר לאתר בטרם רכישה וחתימה על חוזה על ידי בדיקה של בעל מקצוע. בתל אביב, לדוגמה, קיים מגוון נכסים שאינם "דירות מגורים" במקור ואשר הפכו לדירות במהלך השנים, חדרי כביסה על הגג שהפכו לדירות גג, מחסנים ו/א משרדים בקומת קרקע או קומת מרתף שהפכו לדירות מגורים ועוד.

 

שמאי שעובד במשרד שמאי מקרקעין במרכז שהנו בעל ניסיון, ידע ומקצועיות ידע לספק לכם דו"ח מפורט ומקצועי ויכול לחסוך לכם כסף רב בטעויות אפשריות שקורות עקב חוסר ניסיון וידע ויכול לספק לכם תמונה רחבה של השוק, ההזדמנויות והסיכונים.

 

משרד שמאי מקרקעין במרכז שפעיל באזור גוש דן, ראשון לציון, חולון, בת ים, פתח תקווה וערים ומושבים נוספים במרכז נחשף בפעילות השוטפת בנתונים רבים ועסקאות רבות כך שבסיס הידע שלו רחב ומגוון. הזמנת שמאי המקרקעין מתבצעת לרוב לפני רכישה או מכירה של נכס מקרקעין או בתהליך קבלת משכנתא. כמו כן ישנם מקרים רבים שאנשים שרכשו דירות חדשות מקבלן ופנו אל משרד שמאי מקרקעין במרכז על מנת שיערוך להם דו"ח עבור חוות דעת שתהיה קבילה בביהמ"ש לקבלת פיצויים על נכס שאינו בנוי על פי התקנים המקובלים ו/או בגין ליקוי בניה.

 

מתי נקבעת ירידת ערך לנכס על ידי שמאי מקרקעין מוסמך?

שמאי מקרקעין מקצועי יודע לבדוק ולקבוע ירידת ערך נכס מקרקעין. דוגמה לירידת ערך אפשרית קורית כאשר דיירים בבניין מגלים לפתע שאישרו בסמוך תכנית בנין עיר שמאפשרת לבנות בקרבתם בי"ח פסיכיאטרי ו/או מבנה ציבור אחר ו/או מבנה שיכול לגרום למפגע ובמישרין יגרום לירידת ערך המקרקעין.

קיימות דוגמאות רבות לירידת ערך מקרקעין. לדוגמה, אישור תכנית בנין עיר נקודתית שמאפשרת בניה לגובה מעל לגובה הבניינים הקרובים, כך שקו הנוף ו/או האור ייחסם וישפיע באופן ישיר על איכות החיים בדירה בבעלותי.

 

לאחר הכנת דו"ח של משרד שמאי מקרקעין במרכז, אפשר יהיה לתבוע פיצויים לפי סעיף 197 לחוק באמצעות דו"ח תקני ועדכני של שמאי מקרקעין מוסמך ו/או להתנגד לתכניות בנין עיר מוצעות.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן