שמאי מקרקעין לבדיקת נכסים

רכישה של נכס או מכירתו, היא העסקה הכלכלית הגדולה ביותר שנבצע במהלך חיינו. אם כן, מדוע ישנם מבצעי עסקאות אשר רוכשים או מוכרים נכסי נדל"ן ללא ביצוע בדיקה לפני רכישה?

אם סברתם שעוה"ד שעורך עבורכם את חוזה הרכישה / מכירה הוא זה שיבצע את תפקידו של שמאי מקרקעין לבדיקת נכסים , מדובר בתפיסה מוטעית. עוה"ד יבדוק את המסמכים המשפטיים של הנכס (אישור זכויות, נסח טאבו), הוא יברר לגבי הנכס בטאבו ויבדוק האם קיים תיק בנין במשרדי מינהל הנדסה. מעבר לכך, שאר הבדיקות הנחוצות לקיום עסקה מוצלחת הנן מנן חלקו של שמאי המקרקעין.

 

שמאי מקרקעין לבדיקת נכסים יעשה התאמה בין פרטי הרישום של הנכס לבין מיקום הנכס בפועל ויוודא שמסמכי הבעלות שמציגים לכם מתייחס לנכס אשר הוצג בפניכם. הוא ידע לבחון בעין מקצועית את חוזה החכירה ואת התכניות העירוניות החלות על הנכס. מתוקף תפקידו הוא יבדוק התאמה בין שטחי הבניה המאושרים על פי תכנית בניה מאושרת ובתוקף לבין שטחי הבניה בפועל ויוודא שאין חריגות בניה. במידה ויש חריגות בניה, השמאי יודע לבטא בקביעת שווי הנכס את "הפחת הכלכלי" שנוצר בשל חריגת הבניה, לרבות בדיקה במשרדי התכנון האם אפשר לאשר את חריגת הבניה.

התפקיד של שמאי מקרקעין לבדיקת נכסים הוא משמעותי וחשוב בכל עסקת נדל"ן ויכול לחסוך הרבה מאוד כסף כתוצאה מגילוי מוקדם של בעיות שיכולות להשפיע על שווי הנכס.

 

באמצעות חוות דעת מקצועית וכתובה, בתשלום די זניח בהשוואה לחסכון המשמעותי בגילוי "פגמים", מתקבל דו"ח שמאי מקצועי ומפורט עליו נתבסס בהחלטת הרכישה ו/או המכירה.

מאחר ורובנו לא אנשי מקצוע בתחום הנדל"ן, ובצענו מספר עסקאות מועט, אם בכלל, עסקאות של מכירה ורכישה של נכסי נדל"ן אין לנו מספיק ידע וניסיון לבחון את ההיבטים המורכבים בעסקת מקרקעין.

 

תפקידו של שמאי המקרקעין בעסקה

שמאי מקרקעין לבדיקת נכסים הוא איש מקצוע מיומן ומקצועי וחשוב שיהיה בעל ניסיון מגוון ועשיר בביצוע חוות דעת שמאיות וכן שיהיה פעיל באזור הגאוגרפי בו נמצא הנכס.

שמאי מקרקעין מסייע בתכנון מס שעשוי להיות משמעותי מאוד במכירה של נכס מקרקעין. לדוגמה, במכירה של בית מגורים צמוד קרקע ייתכן שיחולו היטל השבחה ומס שבח מקרקעין וכן במקרים מסוימים גם יחולו תשלומים לרשות מקרקעי ישראל. שמאי מקרקעין הוא בעל תפקיד משמעותי מאוד בהכנת חוות דעת נגדיות לדרישות התשלום השונות של הרשויות ויכול לסייע בהפחתה של הסכומים הנדרשים לתשלום, החיסכון יכול להגיע במקרים רבים למאות אלפי ₪.

נוכל לחסוך מעצמנו עוגמת נפש רבה הנובעת מפזיזות, במיוחד כאשר מדובר על עסקת נדל"ן שהיא העסקה היקרה ביותר. לכן, חשוב לערב בתהליך הקנייה שמאי מקרקעין לבדיקת נכסים בזמן הנכון ולא לאחר מעשה. תוכלו למצוא שמאי המומחה בדיקת נכסי מקרקעין, על פי המלצות או על פי חוות דעת של אנשים שכבר עשו את עבודת החיפוש והיו שבעי רצון ממחיר ההערכה וכן משירותו המקצועי של שמאי המקרקעין.

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן